Ads

18 Disember 2010

makin meningkat

akaun dalam nuffnang.com aku makin meningkat. trick dia senang je, macam yang aku da beritahu dalam blog yang lepas (http://akubloggerguy.blogspot.com/2010/12/pe-cerita-arini.html) cuba buat blog seberapa banyak yang boleh.  tapi jangan guna akaun email lain. guna kan akaun email yang sama. kita tak dibenarkan guna akaun email yang lain. takpe, kalau kita buat banyak blog, dan disetiap blog tu ada iklan yang sama, kita akan diberikan komisen iklan disetiap bolg tersebut.








 
cuma kita perlu mencari bahan atau material untuk di poskan dalam setiap blog kita tu. material tersebut tidak pernah dihadkan. cuma, jangan melanggar etika penulisan, penyiaran, etika blogger, kita kena jadi seorang yang peka terhadap sesuatu isu dan jangan sentiasa ada rasa tanggungjawab. tak kira la tanggungjawab awam ke tangungjawab dalam berkarya ke. bila kita berblog, sebenarnya secara tidak langsung kita sedang berkarya, dan setiap karya kita adalah milik kita, segala ulang cetak tanpa kebenaran telah termaktub dalam undang-undang multimedia. jadi, kita pun kena sedar perkara-perkara macam tu. sedikit tips yang aku nampak kepada blogger yang nak tambah atau uruskan lebih dari 1 blog adalah:
                      a). pelajar --> try cerita subjek yg korang belajar setiap hari
                      b). mekanik --> try cerita pasal cara/teknik membaiki sesuatu peralatan
                      c).  nurse --> cerita pengalaman anda menguruskan pesakit setiap hari
                      d). pelukis --> try buat kartun dan buat blog kartun anda sendiri.   
banyak lagi sebenarnya material untuk kita blog kan. cuma idea tu yang nyusahkan kita kan! kalau anda perhatikan, banyak blogger pos blog mereka dengan cerita yang cukup simple
ringkas. asalkan anda mahu ia pasti akan ada idea yang akan datang.. cuba la..
 

2 ulasan:

  1. dtg cni melawat dr innit..

    salam perkenalan.. :)

    BalasPadam
  2. salam perkenalan Cik Ila.. be my follower t yek..I'll do the same.. buat la lg blog.. kita byk kn lg..manage more than 2..insyaAllah increasing our nang acc..terima kasih sbb singgah kat blog sy td..

    BalasPadam

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..