Ads

27 Februari 2017

S2 Hill Park @ Dinasour Park Seremban Negeri Sembilan


Assalammualaikum.. kepada sesiapa yang rasa kebosanan berada dirumah dan inginkan aktiviti, boleh la bawa family ke dengan kawan-kawan ke atau sesiapa pun yang kau suka. kat mana? ni, kat S2 Hill Park Seremban Negeri Sembilan. Tak Tahu tempat? senang aje..klik link dibawah ni.



Maps : Hill Park Seremban, Negeri Sembilan
Tapi, tolong ikut nasihat ni:
1. sebaik baiknya pakai pakaian sukan selengkap yang boleh (kalau tak nak pun takpe, takde orang nak marah kau pun)
2. kasut sukan atau pun kasut yg tumit ada span / lembut
3. paling penting air minum.

sebab kecerunan bukit ni aku rasa dalam 30 - 40 degree. mungkin. mungkin juga lebih




bila da sampai atas, segala penat kau tadi terubat, sebab view memang memukau. nampak macam tak tinggi. tapi sebenarnya kau da berada di 162m dari paras laut. kalau kau nak lagi persona, boleh tunggu sampai matahari terbenam, dan boleh tengok keindahan lampu-lampu neon dari atas sana bila hari semakin gelap



bagi yang ada dikalangan kau yang kurang berkemampuan nak mendaki, tapi nak tengok view saje, aku tak pasti kenderaan kau boleh dilepaskan ke tidak. sebab masa aku, wife dan anak aku nak naik, kebetulan ada satu keluarga tu bawa bersama mak (agaknya) dia bertongkat. masa kami melintasi mereka, mereka di pos pengawal, mereka tengah kawtim nak bawa kereta ke atas. aku tak pasti dapat ke tidak sebab masa kami sampai kat atas, tak nampak mereka.
Bagi yang nak berjogging pun bagus juga. tapi pakaian kena sesuai ye. Apa yang ada kat atas tu? ok. atas tu ada berbagai jenis pokok-pokok siap dengan penerangan nama pokok dan dari mana asal pokok tu.. kiranya kau dapat belajar la bila baca tu walaupun kau tak minat. untuk anak-anak pun ada permainannya, mesti anak kau suka punya. flying fox ada juga kau tahu. tapi ingat ye, semua tu untuk kanak-kanak. kanak-kanak sahaja. kalau kau rasa kau bukan kanak-kanak, jangan nak memandai try. nanti karang dapat tiupan wisel dari pak guard kat situ. macam referee bola tu, bezanya dia tak bagi kau kad je. ok. apa lagi ada?. ni antaranya. taman jurassic.

anak-anak kau mesti suka.silap-silap haribulan, terkial-kial kau nak menjawab pertanyaan dia orang nanti.
"abah, ni binatang apa?".
 "dinasour" kau jawab.
"yang tu?" anak kau tanya lagi sambil tunjuk lagi seekor.
"dinasour" pendek je kau jawab macam jawapan yang pertama tadi.
usah bimbang kawan-kawan, bila anak-anak kau tanya setiap seekor binatang tu, kau boleh jawab dengan fasih dan jelas setiap namanya. sebab apa? sebab kau boleh jeling papan penerangan yang telah disediakan. hee.. boleh berlagak terer sikit nanti.. bangga anak kau, abahnya pandai. hee.
mujur anak aku ni belum pandai nak bertanya lagi. yang dia tahu.. "aumm".."aummm.." bila dia tengok semua dinosaur tu.. hee.
lagi satu gambar dinosour ada kat atas tadi. tapi kau jangan pulak aspek tmn dinosour ni macam cerita Jurassic Park tu. dinosour nya x banyak pun. tapi apa yang penting kualiti masa kau dengan keluarga. dapat spend sama-sama. dapat melihat keindahan alam yang menghijau dan tidak kurang juga kemusnahannya. kita kena jugak positif. kadang kala perlu ada pengorbanan untuk kemajuan dan kelapangan fikiran. contohnya, tempat ni. kau tidak dibangunkan macam mana nak buat benda-benda ni semua.

ok guys. stop for now. kita tengok entry lain nanti.

p/s: wife gua da ajak pergi lagi sekali, kali ni proper suit. yeahhh see you up there guys.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..