Ads

06 Mac 2011

Ulu Yam Overnight Camping < Day 1>




huhu..akhirnya! apa yg aku rancang dgn kwn2 aku jd gak..haha..Overnight Camp! walaupun pd peringkat awal, yg nak join tu dalam 17 org, tp yg betul2 da byr (RM30/sorg) adalah 14 org. tp yg sampai hnya 12 org...
 Jumaat: anip, alex, ipin dan aku yg smpai dulu. mula2 aku g amek anip dulu kt hentian sblh hospital Sg Buloh (dia dr lumut). then, terus proceed ke ulu yam, before that kami g beli brg2 ckit, cuma 2-3 brg je sbb brg yg lain dah beli da ptg khamis tu.. 
sampai je kt tapak camp kami terus naikkan khemah, sbb ms tu langit da mula mendung, siap je naik khemah, kena cpt2 g cri kayu api untuk msk air ngan nk msk..kena cpt, kalau hujan turun, kayu api akan basah. pastu potong pendek2 kayu2 tu, nasib baik ada kain rentang yg ditinggalkan oleh peserta perkhemahan yg lepas kami amek untuk wat tutup kayu2 api tu..


malam tu kami gilir-gilir berjaga malam. maklum le, mlm sabtu hanya kami saja yg berkhemah. disebabkan excited, ramai yang duduk berborak, aku?? awal ckit msuk khemah, letih siot! 3-4 ari sblm dtg kena wat prepareration mcm2 kena fikir, tapi aku x kisah pun sbb yg penting semua hepi..

5 ulasan:

  1. mintak tanya ini kat mana ya? boleh dapat address penuh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf saudara, saya tiada alamat penuh tapak perkhemahan ni.. ni di hutan lipur ulu yam @ dusun tua..near batu cave, nice spot for camping.. please read my next entry "ulu yam overnight camping . Precaution will be needed for assure your vehicles..

      Padam
    2. Maaf saudara, saya tiada alamat penuh tapak perkhemahan ni.. ni di hutan lipur ulu yam @ dusun tua..near batu cave, nice spot for camping.. please read my next entry "ulu yam overnight camping . Precaution will be needed for assure your vehicles..

      Padam
    3. ya, i nampak yang kereta kena rompak :(. i tengah looking for campsite yang tak banyak orang, we plan to camp during christmas week takut banyak orang plak. haha... kalau pakai GPS kena letak location mana? banyak ulu yam i tengok... ada sg sendat.. sg tua... ni yang confuse haha. thanks for taking time to reply me :)

      Padam
  2. hi blh saya dptkan contact number x kalau ada....

    BalasPadam

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..