Ads

15 Julai 2010

cerita disebalik lagu..

setiap lagu mmg mempunyai kisahnya yg tersendiri. sama ada ianya secara kebetulan atau hanya permainan minda si penciptanya, itu terpulang kepada dia sendiri. tp bagi aku, memang ada cerita dan kisah. mungkin juga aku memang ska utk menyelongkar setiap bait lirik lagu mahupun sajak atau puisi, jd aku merasakan yg setiap susunan kata lirik dan sajak atau puisi mempunyai maksudnya. aku jgak de wat blog utk menyelongkar kisah2 tersebut (http://www.ceritadanlagu.blogspot.com/) . tapi itu semua adalah dari sudut pandang aku yg x bape pandai dalam bab tu..da minat aku try je le..terpulang le pada yg membacanya sama ada nak terima atau tidak. itu hak masing2..maybe korang pn de pandangan sendiri ttg makna lagu2 tersebut. de gak lirik lagu yang maknanya ke arah ketuhanan. byk sebenarnya seperti lagu XPDC-semangat yang hilang. cuba la halusi bait2 itu..aku x berani le nk kata ia benar atau x, tapi menurut sumber yg aku dpt dari org yg lbh memahami ttg ilmu ini (ilmu tasawuf) klu x silap aku..apapun apa yg anda terima wajib diselidiki dulu, jgn main terima pakai je..klu nk kn kepastian korang leh tanya pak2 guru yg arif ttg nya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..