Ads

22 Julai 2010

Aduhai si pari-pari

Aduhai si pari-pari...itulah cerita yang sedang disiarkan di stesen tv swasta di negara kita..aku lom sempat nak tgk lagi..tp timbul satu persoalan di minda kicil ni..apa memang wujud kisah tersebut..bagi kita yg sudah dewasa mybe leh nk memikirkan nya..tp bagaimana pula dengan anak kecil yg hanya melihat dan memikir akan hal tersebut?? apa memang benar pari-pari ini wjud?? dalam berkarya aku memang x nafikan akan kehebatan pembuat cerita di negara kita..tapi wajarkah ia di wujudkan semata-mata mahu mengutip keuntungan dalam industri ini? yg aku tahu, pari-pari ini x wujud, ia diwujudkan oleh omputih dan kemudiannya byk ditiru oleh negara lain..apa yg membimbangkan aku, kepercayaan anak-anak kecil akan hal ini..majoritinya anak-anak sekarang mempercayai apa yang di lihat adalah benar-benar berlaku.. memang kita sebagai org dewasa harus memperjelaskan perkara semacam ini, tapi adakah ia berbaloi? belum tentu dalam nisbah 1:10 org dewasa yg mahu berbuat demikian..lain kisahnya dengan kisah hantu, yg memang kita tahu bahawa mereka adalah jelmaan syaitan laknatullah..tapi dimanakan letaknya si pari-pari ini?? adakah ia sebahagian dari jin? syaitan? ataupun golongan bunian? bagi aku cerita seperti ini tak seharusnya dibenarkan kerana kesahihannya tiada aku rasa..tp apa pun sku hanya memberi pendapat aje...sama-sama fikirkan.. klu ianya mendatangkan kebaikan kepada generasi akan datang aku sokong..tp klu sampai boleh memesongkan akidah ataupun memeningkan kepala anak-anak yang akhirnya akan merosakkan pemikiran anak-anak islam aku memang x setuju..Ntahlah, moga2 ianya x sampai ke tahap itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..