Ads

10 Jun 2010

something useful incidently found

hmm..lama gak aku tak online..tapi aku alhamdulillah sihat..x kemana-mana pun..2-3 minggu lepas de ke terengganu..itu je yang menarik wat masa ni. de aktiviti kat sana.sesekali tinjau tempat orang memang best. tapi bkn tu yang aku nak cerita arini,tp sedikit pedoman untuk aku dan yang membaca..tadi aku ke surau berdekatan, ada bacaan yasin..biasalah khamis malam jumaat kat mana-mana pun dalam Malaysia ni kebanyakannya do the same thing.some say it is bida'ah but some say its would not.i'm not so sure which one was true,but what i know is apa jua perbuatan yang baik itu pasti ada ganjaran.cuma jangan di jadikan kemestian,sekiranya anda tak berapa nak confident,better ask your ustaz kerana mereka lebih mahir dalam bab hukum.berblik pada majlis bacaan yaasin td,selesai berjemaah maghrib imam pn memberi sikit motivasi bagi mengingatkan yang mana patut dirasakan perlu.dlam pada imam sedang bercakap,jemaah yang lain sedang passing kan buku yaasin aku juga amek sebab tak hafal.bila dapat buku yaasin tu aku belek-belek sikit,ada something that has being wrote on the back of the cover.something yang useful.tak tahu lak aku sape yang tulis.tapi apa yang tertulis tu cukup menarik bagi aku..antaranya..."manusia takut akan mati tapi tidak membuat persiapan sekiranya terjadi, manusia itu takutkan Allah azza wajallah tapi tidak menunaikan hak dan amanah Allah, manusia itu cintakan Rasullah tapi tidak mengikut sunnah beliau, manusia itu sukakan syurga tapi tidak beramal untuk kesana, manusia itu membaca Al Qur'an nur karim tapi tidak amalkannya.." ada lagi,tapi sori le sebab aku da lupa yang lain-lain tu. bila berfikir sejenak akan kebenaran katta-kata itu aku jadi semakin takut,sebabnya; adakah kita bersedia dengan amalan kita selama ini if our Pencipta taking kita punya nyawa..wallahua'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..