Ads

22 Jun 2010

pengatur yang Maha Mengetahui

..hm..setiap perjalanan, pergerakan, perlakuan dan semuanya adalah telah diatur oleh yang maha pencipta akan rantaian ataupun berkaitan. Antara kira perasan atau tak, ia selalunya di anggap sebagai satu kebetulan. tetapi semuanya adalah di dalam pengaturan yang baik dari yang Maha Berkuasa.
sebagai contoh, pada ahad yg lalu aku telah menerima tentang berita kematian pak sedara aku, oleh kerena perjalan untuk kesana memakan masa dan risau mengenai perjalanan ku nanti selepas semuanya selesai di rumah arwah pak sedara, aku telah memohon untuk pelepas dari bekerja pada ari isnin nanti..
pada ptg itu, satu lg kejadian yang menimpa family aku. kali ini kejadian ini memerlukan aku berada lebih lama sedikit di rumah.,jom kita kupas sekali lalu mengenai perkaitannya:
selapas menerima dan mendapat kelulusan bekerja,aku di kaitkan pula dengan pemohonan cuti yang mana aku tak perlu blk ke tempat kerja dan kemudian blk semula ke kampung. kebaikannya adalah aku tak perlu untuk berulang-alik dari kampung ke tempat kerja...yang lainm anda fikirkan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..