Ads

20 Jun 2010

hidup hanya sementara;kematian sebuah persinggahan..

hm.at 0001 hour last night,i've got 1 phone call that told me my bapak sedara meninggal dunia..Innalillah..tp bila di kenangkan kembali,ada eloknya beliau pergi setelah 2 tahun terlantar koma tak sedar kan diri tak leh nak grk  bercakap jauh sekali..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman..Amin..
tat kala memikirkan nasib diri sendiri t camne kesudahannya membuat kn aku gementar.ready kah aku nk tempoh,pe bekalan yang akan dibawa??cukup ke bekalan tu??apa yang aku tinggalkn?? sememangnya kita manusia sering melakukan salah..tp adakah kita basahkan lidah kita dengan bacaan "Astagfirullah al azim.."??
seharusnya kita kena macam tu..minta di ampun dosa-dosa kecil yang kita tahu mahupun x tahu....
bila terlihat kelibat jenazah diangkat untuk di masukkan ke liang lahat,gerun.bagaimana keadaannya nanti..
apabila sampai masa untuk di kebumikan,lebih mengerunkan aku rasa,akan tinggal keseorangan di sana.. apakah bekalan aku nanti cukup untuk menemani aku di sana.."Ya Allah,Ampunkan segala dosaku dan Dosa IbuBapaku,kasihani lah mereka seperti mana mereka mengasihani ku sejak dari kecil"..Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

About Me

Foto saya
melaka, melaka, Malaysia
ordinary..